Спецыялісты, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу
Мэты, задачы, прынцыпы дзейнасці і функцыі спецыялістаў, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу. Работа специалистов, обеспечивающих социально-педагогическую поддержку и психологическую помощь в учреждениях общего среднего образования, организуется в соответствии со ст. 96 Кодекса Республики Беларусь об образовании и постановлением Министерства образования Республики Беларусь от 26 июля 2011 г. № 116 «Об утверждении Положения о социально-педагогической и психологической службе учреждения образования».
Мэтай дзейнасці з'яўляецца сацыяльная адаптацыя навучаюцца і аптымізацыя адукацыйнага працэсу.
Асноўныя задачы:
- забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў;
- аказанне псіхалагічнай дапамогі навучэнцам.
Прынцыпы дзейнасці:
- законнасць;
- павага і захаванне правоў, законных інтарэсаў і свабод удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- добраахвотнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- даступнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- канфідэнцыяльнасць;
- навуковая абгрунтаванасць;
- прафесіяналізм.
Спецыялісты, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу ў межах сваёй кампетэнцыі выконваюць наступныя функцыi:
- садзейнічанне ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;
- вывучэнне ўмоў жыцця і выхавання навучэнцаў у сям'і;
- выяўленне і ўлік навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамозе;
- інфармаванне адміністрацыі школы, зацікаўленых органаў аб парушэнні правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў і асобах, якія яго дапусцілі;
- прафілактычнай работы па папярэджанні сацыяльнага сіроцтва, сямейнага недабрабыту, гандлю людзьмі і гвалту ў дачыненні да навучэнцаў;
- удзел у фарміраванні ў навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, бяспечных і адказных паводзін;
- вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў навучэнцаў, іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, асаблівасцяў развіцця калектываў навучэнцаў i педагагічных работнікаў;
- арганізацыя асобасна арыентаванай сацыяльна-педагагічнай, псіхалагічнай і прававой дапамогі навучэнцам, якія маюць праблемы ў зносінах, навучанні, развіцці, сацыялізацыі;
- удзел у распрацоўцы і рэалізацыі індывідуальных планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
- удзел у распрацоўцы і рэалізацыі планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне;
- удзел у падрыхтоўцы навучэнцаў да самастойнага і сямейнага жыцця, выкананню сацыяльных роляў грамадзяніна, сем'яніна;
- павышэнне псіхалагічнай і прававой культуры ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
- аказанне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі навучэнцам ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання;
- удзел у аналізе адукацыйнай дзейнасці, Што ажыццяўляецца школай;
- удзел у арганізацыі сацыяльна значнай дзейнасці навучэнцаў, садзейнічанне ў развіцці дзіцячых і маладзёжных ініцыятыў, іх творчага патэнцыялу і самадзейнасці;
- вывучэнне і абагульненне вопыту работы па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
- распрацоўка інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў па пытаннях развіцця, выхавання, навучання і сацыялізацыі навучэнцаў, абароны і аховы дзяцінства.