Родительский университет | Афіцыйны сайт УА БДВАР
Старая версія сайта УА БДВАР
Меню


Бацькоўскі ўніверсітэт


Старонка раздзела адукацыя Раздзел "Адукацыя"

ГалоўнаяАдукацыя › Бацькоўскі ўніверсітэт

Праект"Бацькоўскі ўніверсітэт"

ТЛУМАЧАЛЬНАЯ ЗАПІСКА

Школа з'яўляецца найважнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям'я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Патрабаванні сучаснай рэальнасці стымулююць педагогаў авалодваць найноўшымі педагагічнымі тэхналогіямі для выкарыстання іх у сваёй працы, шукаць эфектыўныя формы ўзаемадзеяння з бацькамі. Супрацоўніцтва сям'і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш даведацца дзіцяці, улічваць яго індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцяў, сфармаваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.

Практыка паказвае, што не ўсе бацькі маюць дастатковы ўзровень ведаў і ўменняў у галіне выхавання і маюць цяжкасці ў развіцці і выхаванні дзіцяці, устанаўленні кантактаў з дзецьмі. Бацькі не валодаюць у дастатковай меры ведамі узроставых і індывідуальных асаблівасцяў развіцця дзіцяці, часта ажыццяўляюць выхаванне інтуітыўна, што, як правіла, не прыносіць пазітыўных вынікаў. Не заўсёды бацькі разумеюць свайго дзіцяці. Бацькі могуць слухаць, але не чуць дзіцяці, што прыводзіць да складанасцяў ва ўзаемаадносінах. У такіх сем'ях часта няма трывалых міжасобасных сувязяў паміж бацькамі і дзецьмі і, як следства, «аўтарытэтам» становіцца знешняе, часцяком негатыўнае асяроддзе, што прыводзіць да «выхаду» дзіцяці з-пад уплыву сям'і.

Педагогам, педагогам-псіхолагам, сацыяльным педагогам важна ўсталяваць партнёрскія адносіны з сям'ёй кожнага выхаванца, стварыць атмасферу ўзаемападтрымкі і агульнасці інтарэсаў. На сучасным этапе развіцця сувязным звяном паміж школай і сям'ёй з'яўляюцца спецыялісты сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы. Менавіта ад іх працы залежыць тое, наколькі сям'і разумеюць палітыку, якая праводзіцца школай ў адносінах да выхавання, навучанню дзяцей, удзельнічаюць у яе рэалізацыі. Пры гэтым сям'я павінна разглядацца як галоўны заказчык і саюзнік у выхаванні дзяцей, а аб'яднанне намаганняў педагогаў і бацькоў створыць спрыяльныя ўмовы для развіцця дзіцяці.
Мэта бацькоўскага ўніверсітэта -павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, ўзаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы бацькоўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (Фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, Фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, ўзнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.

Мэтавая група – бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Напрамкі работы бацькоўскага ўніверсітэта:

I. Арганізацыйнае:

  • фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай формаў навучання ў бацькоўскім універсітэце;
  • распрацоўка " інтэрнэт-сайта бацькоўскага ўніверсітэта»;
  • стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках (»ВКонтакте«,» Аднакласнікі«,» Facebook") інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, навіны аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г. д.)

II. Інфармацыйна-асветніцкае:

  • прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;
  • арганізацыя псіхолага-педагагічнага асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
  • прававое:аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэбаў сям'і;
  • псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
  • грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
  • кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічным і іншых праблемах.
  • III.Змястоўнае:

    • навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцяў развіцця грамадства;
    • пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым.
    • Выхаваўчая дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта:
      - на ацэнцы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;
      - на набыццё новых ведаў у апоры на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
      - на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
      - на фарміраванне атмасферы пошуку новых ведаў;
      - на самаўдасканаленне бацькоў праз усведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
      - на развіццё творчых здольнасцяў членаў сям'і;
      - на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;
      - на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выбудоўваць лесвіцу поспеху.

      Работа бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцей развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:

      I ступень –"Маё дзіця-малодшы школьнік» – для бацькоў вучняў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

      II ступень – "Маё дзіця-падлетак" - для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,

      III ступень – "Маё дзіця-старшакласнік" - для бацькоў вучняў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

      Прапанаваныя напрамкі будуць садзейнічаць уключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай у вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках бацькоўскага універсітэта дазволіць аб'яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялогу ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.

      Формы правядзення заняткаў:

      • традыцыйныя(лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г. д.);
      • дыстанцыйныя (вебинары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, улётак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, Стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага ў кожным класе; прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).

      Чаканыя вынікі працы бацькоўскага ўніверсітэта:

      • фарміраванне ў бацькоў усвядомленага стаўлення да бацькоўства;
      • павышэнне цікавасці бацькоў да самаадукацыі;
      • задавальненне патрэбы сям'і навучэнца ў адукацыйных паслугах: у навучанні, псіхолага-педагагічнай падтрымцы і інш.;
      • павышэнне ўзроўню педагагічнай культуры бацькоў;
      • актывізацыя бацькоў у вырашэнні сямейных праблем, скарачэнне колькасці няшчасных сем'яў, выпадкаў сямейнага гвалту, памяншэнне колькасці падлеткаў з дэвіянтнымі паводзінамі;
      • развіццё ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і ўстановы адукацыі;
      • ахоп бацькоўскім усенавуча большасці бацькоў навучэнцаў, дзякуючы сістэме дыстанцыйнага навучання.

      Заняткі бацькоўскага ўніверсітэта мяркуецца праводзіць адзін раз у чвэрць. Кансультацыі для бацькоў праводзяцца ў адпаведнасці з устаноўленым графікам. Тэматыка заняткаў і кансультацый з бацькамі пабудавана з улікам узроставых псіхалагічных асаблівасцяў навучэнцаў.

      План работы бацькоўскага ўніверсітэта на 2023/2024 навучальны год

      тут...