Специалисты (СППС) | Афіцыйны сайт УА БДВАР
Старая версія сайта УА БДВАР
Меню


Спецыялісты (СППС)


Старонка раздзела адукацыя Раздзел "Адукацыя"

ГалоўнаяАдукацыя › Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба (сппс)

Спецыялісты, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу

Мэты, задачы, прынцыпы дзейнасці і функцыі спецыялістаў, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу. Работа специалистов, обеспечивающих социально-педагогическую поддержку и психологическую помощь в учреждениях общего среднего образования, организуется в соответствии со ст. 96 Кодекса Республики Беларусь об образовании и постановлением Министерства образования Республики Беларусь от 26 июля 2011 г. № 116 «Об утверждении Положения о социально-педагогической и психологической службе учреждения образования».

Мэтай дзейнасці з'яўляецца сацыяльная адаптацыя навучаюцца і аптымізацыя адукацыйнага працэсу.

Асноўныя задачы:

  • забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў;
  • аказанне псіхалагічнай дапамогі навучэнцам.

Прынцыпы дзейнасці:

  • законнасць;
  • павага і захаванне правоў, законных інтарэсаў і свабод удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
  • добраахвотнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
  • даступнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
  • канфідэнцыяльнасць;
  • навуковая абгрунтаванасць;
  • прафесіяналізм.

Спецыялісты, якія забяспечваюць сацыяльна-педагагічную падтрымку і псіхалагічную дапамогу ў межах сваёй кампетэнцыі выконваюць наступныя функцыi:

  • садзейнічанне ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;
  • вывучэнне ўмоў жыцця і выхавання навучэнцаў у сям'і;
  • выяўленне і ўлік навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамозе;
  • інфармаванне адміністрацыі школы, зацікаўленых органаў аб парушэнні правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў і асобах, якія яго дапусцілі;
  • прафілактычнай работы па папярэджанні сацыяльнага сіроцтва, сямейнага недабрабыту, гандлю людзьмі і гвалту ў дачыненні да навучэнцаў;
  • удзел у фарміраванні ў навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, бяспечных і адказных паводзін;
  • вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў навучэнцаў, іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, асаблівасцяў развіцця калектываў навучэнцаў i педагагічных работнікаў;
  • арганізацыя асобасна арыентаванай сацыяльна-педагагічнай, псіхалагічнай і прававой дапамогі навучэнцам, якія маюць праблемы ў зносінах, навучанні, развіцці, сацыялізацыі;
  • удзел у распрацоўцы і рэалізацыі індывідуальных планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
  • удзел у распрацоўцы і рэалізацыі планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне;
  • удзел у падрыхтоўцы навучэнцаў да самастойнага і сямейнага жыцця, выкананню сацыяльных роляў грамадзяніна, сем'яніна;
  • павышэнне псіхалагічнай і прававой культуры ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
  • аказанне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі навучэнцам ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання;
  • удзел у аналізе адукацыйнай дзейнасці, Што ажыццяўляецца школай;
  • удзел у арганізацыі сацыяльна значнай дзейнасці навучэнцаў, садзейнічанне ў развіцці дзіцячых і маладзёжных ініцыятыў, іх творчага патэнцыялу і самадзейнасці;
  • вывучэнне і абагульненне вопыту работы па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі;
  • распрацоўка інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў па пытаннях развіцця, выхавання, навучання і сацыялізацыі навучэнцаў, абароны і аховы дзяцінства.

Педагог псіхолаг

  • Бялькевіч Маргарыта Васільеўна Бялькевіч Маргарыта Васільеўна
Нарматыўныя дакументы сацыяльнай і псіхолага-педагагічнай службы